Z pewnością słyszeliście o marce Ambush. To jeden z najszybciej rozwijających się brandów wśród luksusowych marek streetwearowych. Ich projekty są unikatowe i oryginalne. Jeśli jesteście ciekawi skąd się wzięła ta marka to zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

 

Ambush to japońska marka, która została złożona w Tokio w 2008 roku przez graficzkę, Yoon Ahn i artystę hip-hopowego Verbala. Początkowo brand działał w branży jubilerskiej, ale w 2016 roku założyciele poszerzyli ofertę sklepu o odzież oraz akcesoria. Marka Ambush zrodziła się z pasji, choć założycieli nie mieli kompletnie doświadczeni jeśli chodzi o branżę modową. Działali jednak bardzo intuicyjnie, a ich projekty szybko zyskały popularność i duży rozgłos. Brandem wkrótce zainteresowały się także celebryci i gwiazdy, m.in. Rihanna czy Kanye West. Marka dość mocno rozwinęła się z pomocą Kanyego Westa, który okazał się wielkim fanem projektów Yoon. Artysta szybko rozpromował te małe arcydzieła, a przykład z niego wzięli także inni celebryci. Niedługo później Ambush dostało pierwsze propozycje współpracy od innych marek, m.in. Nike czy Off-White.

Verbal & Yoon | BoF 500 | The People Shaping the Global Fashion Industry

W styczniu 2020 roku, mediolańska spółka, New Guards Group przejęła większość udziałów w marce Ambush, dzięki czemu zwiększyło swój zasięg. W znacznym stopniu poszerzone zostały drogi dystrybucji, ponieważ do tego czasu działała głównie w Japonii.

Yoon niezwykle rozwinęła się twórczo i jej projekty nierzadko są wręcz rozchwytywane. Wiele z nich mocno przykuwa uwagę, jest oryginalnych i bardzo futurystycznych. Yoon powołano ją nawet na stanowisko dyrektorki biżuterii w marce Dior Men. Obecnie jest jedną z najbardziej wpływowych osób w branży modowej.

Ambush współpracę z Nike rozpoczęła w 2018 roku i od tamtej pory co jakiś czas pojawiają się nowe wspólne projekty. Za każdym razem produkty z kolekcji zaliczają szybki sold out, a zwłaszcza buty. Ostatnie modele, przy których Yoon maczała palce to Air Force 1 Low.

Wypuszczono dwa warianty – białe i czarne AF1 Low. Początkowo mogą wydawać się totalnie zwyczajne, jednak warto przyjrzeć się im bliżej. Cholewka wykonana jest z miękkiej, jakościowej skóry licowej, którą dopełniają duże, wystające poza obrys buta swooshe. Jest to bardzo podobny motyw do jej poprzednich projektów Dunk High, gdzie wielkie swooshe również zostały wydłużone. Na tyle oraz języku umieszczono branding, który dopieszcza całość tego wydania. Modele stworzone we współpracy z Yoon Ahn są zawsze bardzo dopracowane i mało kto przechodzi obok nich obojętnie.

 

AMBUSH x Nike Air Force 1 "Black/Phantom" Release | Sneaker News

 

Jeśli zastanawiacie się, gdzie kupić Nike Air Force 1 Low w kolaboracji z Ambush, to zajrzyjcie na www.mrkicks.pl. W ofercie sklepu mrkicks.pl dostępne są produkty z kolekcji Nike x Ambush.