Od kilku lat możemy obserwować przenikanie się brandów ulicznych i tych luksusowych w mniejszym jak i w większym stopniu. Widać to przede wszystkim na wybiegach. Marki czerpią od siebie nawzajem, a także tworzą wspólne projekty. Jest to mix, o którym jakiś czas temu nikt by nie pomyślał.

Firmy z segmentu high fashion początkowo były zarezerwowane tylko dla elit, często osób starszych i bardzo bogatych. Ich asortyment opierał się głównie na eleganckich i szykownych strojach. Kiedyś taki outfit świadczył przede wszystkim o statusie danej osoby. Obecnie oferta marek luksusowych mocno ewoluowała i bez problemu możemy dostać nie tylko koszule czy marynarki, ale również bluzy i dresy. Współcześni klienci ekskluzywnych brandów już nie chcą ubierać się tylko oficjalnie, chcą czuć się swobodnie jednocześnie nadal nosząc marki z górnej półki.

Duży wpływ na łączenie marek luksusowych i streetwearowych miał Kanye West. Rap jak wiadomo wywodzi się z kultury ulicy, jednak aktualnie i artystą z tego gatunku muzycznego wiedzie się lepiej, co mocno przekłada się na ich wizerunek. Obecni raperzy bardzo często w swoich stylizacjach miksują odzież streetową z high fashion i to nie tylko raperzy zza oceanu, widzimy to także na naszym polskim podwórku. Kiedyś wielkie szerokie spodnie, dość mocno opuszczone, bluzy i koszulki XXL rapowych rodzimych marek oraz oczywiście trampki albo szybkie air maxy to był standardowy look większości raperów. Aktualnie patrząc na polską scenę muzyczną styl raperów zmienił się diametralnie i z całą pewnością nie wszystko jest kwestią wieku. Każdy artysta dojrzewa co przekłada się na twórczość jak i na wygląd, ale duże znacznie ma tutaj kwestia finansowa. Wielu z nich dorobiło się naprawdę sporej kasy dzięki czemu mogą sobie pozwolić na kupno produktów luksusowych.

Jeśli chodzi o marki z wyższej półki, które przetarły pierwsze szlaki w czerpaniu inspiracji z ulicy to zdecydowanie trzeba wspomnieć o Palm Angels oraz Off-White. Projektując swoje kolekcje wykorzystywały drogie materiały i ciekawe rozwiązania, a sam proces produkcji szedł niezwykle szybko. Te marki to tzw. luksusowy streetwear. Ich dyrektorami kreatywnymi są zwykle osoby znane, poważane w środowisku modowym, kreatywne, mające miliony fanów na całym świecie.

Współprace pomiędzy domami mody a streetwearowymi brandami to była tylko kwestia czasu. Kolaboracje Louis Vuitton z Supreme czy Nike już nikogo nie dziwi. Co więcej, obie strony na tym korzystają zyskując nowych odbiorców. Ostatnim głośnym projektem, który łączy świat luksusu ze światem ulicy jest współpraca Nike z Tiffany & Co. Marki postawiły na kultowy i uwielbiany model Air Force 1 Low, którego nazwa „1837” odnosi się do roku powstania tej biżuteryjnej marki. Cholewka butów wykonana jest z najwyższej jakości czarnego nubuku, a swoosh ze skóry w odcieniu turkusu Tiffany. Do pary dodano także element ze srebra sterling, aby podbić elegancki szyk. Na języku dodatkowo umieszczono napis Tiffany, a buty zamknięto w grubszym, specjalnym turkusowym boxie. Dodatkowo w butikach Tiffany poza butami, ekskluzywnie były dostępne dodatkowe srebrne akcesoria takie jak łyżka do butów, gwizdek, szczoteczka i lacelocki. Jeśli interesuje Was to wydanie i zastanawiacie się gdzie kupić te czarne Air Force 1 Low x Tiffany & Co., zajrzyjcie na naszą stronę, ponieważ mamy ten model w ofercie.